Algemene VOORWAARDEN

ALGEMENE VOORWAARDEN ANNE LOOSVELD COACHING

Artikel 1 Definities
1. Ik handel onder Anne Loosveld Coaching, gevestigd te Amsterdam en ingeschreven onder KvK-nummer 77832752.
2. Jij bent in deze algemene voorwaarden de wederpartij.
3. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarvan ik tegen betaling werkzaamheden voor jou verricht en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.

Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden door of namens mij waarop ik deze voorwaarden van toepassing heb verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet
uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Van toepassing is steeds de laatst toegezonden versie van deze algemene voorwaarden.
3. Deze voorwaarden zijn eveneens van toepassing op de door mij in het kader van de overeenkomst ingeschakelde derden.
4. De toepasselijkheid van jouw algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.

Artikel 3 Aanbod
1. Indien in de offerte geen aanvaardingstermijn is gesteld, vervalt de offerte na 14 kalenderdagen.
2. Ik kan niet aan de offerte worden gehouden indien jij redelijkerwijs kon begrijpen dat de offerte, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3. Een offerte geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten.

Artikel 4 Tarieven en betalingen
1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
2. In het aanbod staat de overeengekomen (traject)prijs inclusief btw vermeld. Eventuele overige bijkomende kosten, zoals reiskosten en overige kosten die direct zijn gerelateerd aan een dienst, worden apart gefactureerd, tenzij anders overeengekomen.
3. Ik ben gerechtigd een aanbetaling te vergen. Tenzij anders overeengekomen, zal er niet worden gestart met de werkzaamheden totdat de aanbetaling is voldaan. Indien betaling in termijnen wordt overeengekomen, ben ik gerechtigd de werkzaamheden op te schorten tot
een volgende betaling is voldaan.
4. De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen tarieven zijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Ik heb het recht de vergoedingen op enig moment, wanneer gewijzigde omstandigheden dit verlangen, aan te passen. Aangepaste tarieven worden zo spoedig mogelijk medegedeeld. Indien de tarieven tijdens een lopende overeenkomst worden verhoogd, heb jij het recht de overeenkomst te ontbinden per ingangsdatum van de tariefsverhoging.
5. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum betaald te zijn, tenzij wij hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt, op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is of de werkzaamheden eerder aan dienen te vangen.
6. Indien jij in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, ben jij van rechtswege in verzuim en wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat jij in verzuim bent tot aan het moment van voldoening van
het volledig verschuldigde bedrag.
7. Indien jij in gebreke of in verzuim bent in de nakoming van jouw verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor jouw rekening.
8. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling zijn de vorderingen van mij op jou onmiddellijk opeisbaar en komen eventueel verleende licenties te vervallen.

Artikel 5 Informatieverstrekking
1. Jij stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan mij.
2. Jij staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Ik zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.
3. Jij vrijwaart mij voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit artikel gestelde.
4. Stel jij niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor jouw rekening.

Artikel 6 Uitvoering van de overeenkomst
1. Ik voer opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Ik ben niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat jij beoogde en kan geen gewenste resultaten garanderen. Jij erkent dat resultaat niet direct zichtbaar zal zijn en tevens dat resultaten mede afhankelijk zijn van jouw inzet en overige factoren.
2. Ik heb het recht derden in te schakelen bij de uitvoering van mijn werkzaamheden.

Artikel 7 Wijziging en annulering
1. Ik ben bevoegd de overeenkomst te beëindigen indien nieuwe feiten of omstandigheden zijn ontstaan, waardoor er sprake is van een verstoring van de vertrouwensrelatie. Ik ben in een dergelijk geval niet gehouden tot een schadevergoeding.
2. In het geval van onvoorziene omstandigheden heb ik de mogelijkheid een overeenkomst te onderbreken, verplaatsen of annuleren. Van onvoorziene omstandigheden is onder meer sprake in geval van ziekte en omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen welke voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk zijn. Ik maak een wijziging zoals bedoeld zo spoedig mogelijk kenbaar aan jou. Indien mogelijk zullen wij een nieuwe datum overeenkomen of zal ik zorgdragen voor vervanging. Indien er niet tot een gezamenlijke oplossing kan worden gekomen, heb jij het recht op ontbinding en worden de reeds gedane betalingen terugbetaald.
3. Annulering van een overeenkomst is enkel schriftelijk mogelijk. Annulering kan tot 14 kalenderdag na het sluiten van de overeenkomst kosteloos plaatsvinden, tenzij de werkzaamheden binnen deze 14 dagen worden uitgevoerd of de overeenkomst B2B is gesloten. Buiten
deze wettelijke bedenktermijn gelden de volgende annuleringvoorwaarden: bij annulering tot 14 kalenderdagen voor aanvang van een eerste sessie wordt 25% van het geoffreerde bedrag opeisbaar.
4. Indien een traject is aangevangen worden bij annulering de tot dan gemaakte kosten en gewerkte uren onmiddellijk opeisbaar, vermeerderd met een percentage van 25% van de nog openstaande sessies. Indien de overeenkomst B2B is gesloten blijft het gehele bedrag verschuldigd, tenzij anders overeengekomen.
5. Een individuele sessie (binnen een traject) kan tot 36 uur voorafgaand aan de sessie kosteloos kan worden verzet. Bij verplaatsing binnen deze 36 uur, of het verstek laten gaan, komt de sessie te vervallen en wordt deze als dusdanig doorberekend.
6. Het is niet mogelijk digitale producten, waaronder een e-book, te retourneren, tenzij anders overeengekomen.

Artikel 8 Aanvullende bepalingen clinics
1. Na het overeenkomen van een datum voor een clinic heb jij drie weken de tijd om een clinic te promoten.
2. Na deze drie weken dien jij definitief door te geven of de clinic doorgang zal vinden, waarna de datum definitief wordt gereserveerd en de factuur wordt verzonden. De betaling dient uiterlijk 21 kalenderdagen voor aanvang van de clinic te zijn voldaan.
3. Vanaf het moment van definitieve reservering van de datum is kosteloze annulering niet meer mogelijk, tenzij de overeenkomst B2C is gesloten.
4. Indien er na verzending van de factuur extra deelnemers aansluiten, worden deze meerkosten apart gefactureerd.

Artikel 9 Aanvullende bepalingen groepstraject
1. Jij zult enkel worden toegelaten een een groepstraject indien er een juiste match is. Ik kan deelname altijd weigeren.
2. Om het groepselement goed tot uiting te laten komen is een minimum aantal deelnemers vereist. Indien het minimum aantal deelnemers niet wordt behaald wordt het groepstraject geannuleerd en ontvang jij het reeds betaalde bedrag terug.
3. Om het maximale resultaat te behalen toon jij 100% commitment door het bijwonen van alle sessies en het tijdig maken van de opdrachten. Indien jij hier niet aan kunt voldoen, dien jij dit tijdig kenbaar te maken.
4. Indien jij je herhaaldelijk niet aan de kenbaar gemaakte vereisten voldoet, kan ik jou van het traject uitsluiten. Dit laat in een dergelijk geval de betalingsverplichting onverlet.
5. Het aanbod en de activiteiten die onderdeel uitmaken van een programma kunnen afwijken van het aangekondigde programma indien ik dit nodig acht.
6. Indien jij niet bij een groepssessie aanwezig kunt zijn, zal ik de lesstof dan wel opname na afloop beschikbaar stellen. De groepssessies kunnen niet worden verplaatst of ingehaald, tenzij anders overeengekomen.
7. De bepalingen uit artikel 10 van deze voorwaarden zijn tevens van toepassing,

Artikel 10 Overmacht
1. In geval van overmacht zijn wij gerechtigd de overeenkomst te onderbreken of verplaatsen. Van overmacht is onder meer sprake indien de uitvoering van de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden waar wij redelijkerwijs geen invloed op uit
kunnen oefenen, zoals ziekte, ongevallen, brand, een pandemie of overheidsmaatregelen.
2. Indien zich een situatie als in het eerste lid van dit artikel omschreven voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de overeenkomst tijdelijk niet voortgezet kan worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang wij niet aan onze verplichtingen kunnen
voldoen. Wij zoeken in een dergelijke situatie gezamenlijk naar een oplossing. Indien deze situatie voortduurt zonder passende oplossing, hebben wij beide het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden zonder ongedaan making. De tot dan toe gemaakte kosten
en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.
3. In geval van een zakelijke overeenkomst zijn wij gehouden de werkzaamheden te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand.
4. Indien een training of sessie niet offline plaats kan vinden door omstandigheden waar ik geen invloed op uit kan oefenen, ben ik gerechtigd de training of sessie online te geven. Dit geeft geen recht op restitutie.

Artikel 11 Online training
1. Jij ontvangt na aankoop toegang tot de training. De training is zodoende uitgesloten van het herroepingsrecht, waardoor jou niet de mogelijkheid toe komt de aankoop te annuleren met restitutie van het aankoopbedrag. Indien de content in delen beschikbaar wordt gesteld, wordt het bedrag bij tussentijdse annulering naar rato verrekend, tenzij de training B2B is aangeschaft.
2. Ik kan de vergoedingen bij het opnieuw geven van een training aanpassen. Ik kan tevens de prijs in de aanloop naar een training aanpassen ter promotionele doeleinden.
3. Doordat voor het geven van de training gebruik wordt gemaakt van een platform van een derde, kan ik niet garanderen dat de training op ieder moment en iedere locatie beschikbaar is.
4. Ik heb het recht deelname te weigeren.
5. Jij verkrijgt een beperkt en persoonlijk recht om de training te gebruiken voor persoonlijke doeleinden. De training is bedoeld om te inspireren, niet om te kopiëren. Het is dan ook niet toegestaan een soortgelijk aanbod te creëren in de 12 maanden na het volgen van de training.
6. Jij mag in beperkte mate gedeeltes van de content op social media delen, wanneer dit materiaal wordt voorzien van naamsvermelding.
7. De tijdens de looptijd van de training geleverde informatie blijven mijn eigendom. Ik zal tijdig aangeven tot wanneer de content beschikbaar is. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid het materiaal tijdig te bekijken en waar de mogelijkheid wordt gegeven op te slaan.
8. Tijdens een training kunnen deelnemers onderling communiceren. Jij verklaart geen spam of anderzijds ongewenste mededelingen te versturen. Het handelen in strijd met deze bepaling kan resulteren in onmiddellijke ontzegging van toegang en gebruik van mijn diensten.
9. Ik kan deelnemers die door hun gedrag het verloop van een training belemmeren of bemoeilijken, van verdere deelneming en indien nodig, van toekomstige deelname, uitsluiten.

Artikel 12 Aansprakelijkheid schade
1. Ik ben niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt.
2. Ik ben niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat ik ben uitgegaan van door of namens jou verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
3. Jij blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of
handelingen zoals opgedaan tijdens een overeenkomst.
4. In het geval dat ik een schadevergoeding verschuldigd ben aan jou voor directe schade bedraagt de schade niet meer dan het bedrag dat door door aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, of wanneer uitkering uitblijft, het bedrag dat ik aan jou in rekening heb
gebracht, tenzij redelijkheid en billijkheid anders vergt.
5. Jij vrijwaart mij tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door mij geleverde diensten.

Artikel 13 Intellectueel eigendom
1. De intellectuele eigendomsrechten op de door mij aan jou ter beschikking gestelde materialen en content berusten bij mij . Het is nadrukkelijk niet toegestaan het materiaal en verstrekte documentatie te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan derden beschikbaar te stellen buiten de verleende licentie zonder voorafgaande toestemming.
2. Jij bent niet gerechtigd de geleverde content te bewerken, tenzij dit is overeengekomen.
3. Bij inbreuk komt mij een vergoeding toe ter hoogte van tenminste driemaal de door mij gebruikelijk gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik, zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade.
4. Wanneer jij beeldopnames maakt tijdens een training of sessie dient dit te allen tijde kenbaar te worden gemaakt aan mij en het is uitdrukkelijk verboden deze opnames voor andere doeleinden te gebruiken dan persoonlijk gebruik. Wanneer andere deelnemers op dit
beeldmateriaal staan, is tevens toestemming van hen nodig. Beeldmateriaal waarin delen van de inhoud zichtbaar zijn mogen enkel in mate en met naamsvermelding worden gedeeld.

Artikel 14 Bijzondere bepalingen
1. Wij zijn beide gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die wij in het kader van onze overeenkomst hebben verkregen.

Artikel 15 Klachten
1. Jij bent verplicht om klachten over facturen en/of de geleverde diensten binnen 14 kalenderdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken.
2. Indien van een gebrek of gewenste aanvulling later melding wordt gemaakt worden wijzigingen verwerkt op basis van uurtarief.
3. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

Artikel 16 Geschilbeslechting
1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
2. Wij zullen enkel een beroep op de rechter doen nadat wij ons tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
3. Geschillen zullen enkel worden beslecht in het arrondissement waarin ik ben gevestigd, tenzij een wettelijke verplichting anders bepaalt.
4. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens mij en betrokken derden 12 maanden.